For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Your problems are your own. Don't blame them on others

Ett misstag har begåtts, inte av mig utan International Office, IO. Mitt visum gäller bara till 31 dec. De andra som stannar i ett år fick visum för hela året. När jag börjat nysta i detta upptäcker de att de gjort fel, men det erkänner de inte såklart. Jag måste ansöka om förlängning och det kostar, ok inte så mycket men ändå. Jag ska betala för deras misstag! Svårt att inte visa sin irritation, det går ju inte diskutera med dem. De ville ha en ny hälsoundersökning och alla andra ansökningshandlingar. Detta kostar en mindre förmögenhet. Då gick jag i taket! Blev smågalen här hemma och efter att kontaktat IO Uppsala verkar det kanske som att det kan sluta bra, men Malaysisk byråkrati är inte att leka med!

Ett mindre problem som dykt upp är att IO kräver att vi ska delta i orientation week igen! I dec kommer 100 nya utbytesstudenter och de vill att vi ska träffa dem. Det finns en anledning till att de flesta utbytisar dyker upp 29 dec! Veckan infaller nämligen så bra som 20-24 dec! Vi ska fira jul i Thailand och vägrar att delta, men då får vi veta att det kan få konsekvenser. De som dyker upp senare har nämligen tillstånd från respektive universitet. Så, nu har jag också det, förhoppningsvis ;)

När jag ändå skriver om IO så måste jag bara berätta. Micke ville ha ett officiellt intyg för de kurser han läser eftersom han ska skicka till CSN. Det hade inte vår kontaktperson möjlighet att utföra utan hon bad honom gå hem och skriva ett eget, som hon sen skulle signera! Det är ju inte hennes jobb, eller? Så jag fixade till ett officiellt brev, ni vet med skolans logga. Det blev snyggt! När Micke kom dit dagen efter fick de spel! Det var illegalt, de tyckte han var galen som kunde göra så. Det var denna gång en högre uppsatt kvinna som var helt utom sig. Men herregud! Hur skulle han annars skriva ett officiellt brev?? Bredvid står vår kontaktperson, säger ingenting, låter Micke få all skit precis som han skulle hittat på att skriva det där jvla intyget. Jaja, ingen skada skedd, nu får han det där intyget till veckan, men för sent för CSN. Jag tror inte jag behöver skriva att vi inte går till IO i onödan va?

1 kommentarer:

jessiq | 31 oktober 2009 kl. 12:27

Fan vad jag är less på sån där skit också!