For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Plugg plugg plugg plugg...

Så ser våra dagar ut nu. Finns inte tid för något annat. Jag kan inte säga att jag gillar systemet här, skriva alla tentor på tre veckor. Tufft att plugga till flera tentor samtidigt, jag vill kunna fokusera på en i taget. Åh, saknar Sverige och BMC.

Nästa vecka tentar jag två kurser, onsdag och fredag, ganska omfattande kurser dessutom. Hur ska man kunna ladda om efter första tentan? Det blir att direkt gå hem och fortsätta plugga. Sen följer tre tentor till. På detta har jag två uppsatser.

Micke kör en tenta i veckan, lite mer lagom.

Kontentan: Ingen tid för bloggande, men ni har väl annat att göra va? ;)

Men eftersom jag inte vill ha det så här nästa termin har jag efterfrågat ett eget forskningsprojekt. Dekanen, som är en av de trevligaste människorna här, gjorde tummen upp och tyckte det lät jättebra! Vi ska snart bestämma inom vilket område, tycker det ska bli grymt kul! Undrar om jag får mina egna möss? Fast iofs, då måste jag ju ha ihjäl dem också...

Jag ska även gå till kemiinstitutionen och se om jag kan köra ett projekt där också! Detta skulle innebära att jag bara behöver läsa en enda kurs med föreläsningar och tentor, weehoo. Hoppas!!

0 kommentarer: