For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Finally

Nu äntligen kan jag använda datorn igen. Jag har haft virusinvasion, därav inga uppdateringar i bloggen eftersom det inte gått lägga ut inläggen. Facebook har inte funkat, mail osv. Efter nedladdning av vad det kändes som 20-talet program, deletande av samtliga dessa och en massiv datarensing så löste det sig till slut med ett enda antivirusprogram, eller vad jag tror iaf. Tack alla för era tips, det blev inget av dem, men ni ska veta att jag laddade ner alla ;). Microsoft security essentials är det som vann striden. Vad tror ni om det?

Lite vad som hänt i veckan: I fredags var vi på bio med Katriina och såg den enda engelska filmen tillgänglig, Sorority Row. Klassisk skräck-teen movie à la Scream. Själva bion ligger i ett stort köpcentra, Queensbay Mall, 20 min promme härifrån och är riktigt fräsch, bättre än SF hemma. Här finns t.o.m mugghållare på stolarna. Lyxigt va? Haha. Sen är det ju så billigt, vi betalade 16 kr/pers. I vanliga fall finns det fler filmer men de ändrar tydligen varje vecka. För några veckor sen såg vi Final Destination 3, dock inte 3D som vi ville.

Lördagkvällen tillbringades utanför International Office med ett event för alla internationella studenter; Let's get together. Detta var en kväll då alla skulle klä sig traditionsenligt och då fick man välja mellan kinesisk, muslimsk eller indisk klädsel. Vi pratade med några utbytisar innan för att kolla om folk skulle klä sig och de sa att de inte skulle göra det. Skönt tänkte vi som inte hade tid för att leta kläder, lite smådyrt dessutom. När vi kom dit hade praktiskt taget alla klätt upp sig i allafall. Det kändes så dumt, jag hade velat om jag vetat. Kände mig skittråkig. Jaja, samma event sker väl nästa termin, får göra om det då. Kvällen bjöd på massor av mat från alla möjliga länder, dock inget västerländskt, men mätt och rund gick jag därifrån. Det bjöds på massa uppträdanden som sång, dans och lotteri. Har inga bilder från kvällen, typiskt att batteriet skulle dö...

Söndagen tillbringade jag på fastlandet, tog bara 1h 45 min att ta sig dit, till det Mega Mall där jag för en månad sen köpte ett tangentbord som jag ville byta. Det blev nya högtalare till datorn, så nu kan jag äntligen dansa naken till hög musik igen ;). Efter det kände jag att jag behövde skämma bort mig med pedikyr och manikyr. Bara älskar när två personer arbetar på mig, vilken lyx det är!

Sen har det inte hänt så mycket. Micke hade tenta idag som han tyckte gick bra. Så det har varit mycket pluggande och svärande över datan. På måndag har jag tenta igen, Micke på tis och ons, tors har jag presentation. Så mycket att plugga just nu, men sen hoppas jag det lugnar sig lite. Det blir inget uppdaterat från Borneo förrän efter måndag, då blir det mååånga långa inlägg igen, hört att ni gillar det.

Nä, dags för John blund att göra sitt.

4 kommentarer:

Noomie | 9 oktober 2009 kl. 04:52

16 kr!!! ni blir ju ruinerade ju ;D
Ja mkt kan vara fake hello kitty, kolla om det står sanrio på, men kul att se ändå som får du chansen så ta en bild :D

kram

Sandra | 9 oktober 2009 kl. 15:30

Du,det finns faktiskt mugghållare i sätena även hemmavid ska du veta! ;)

Unknown | 12 oktober 2009 kl. 20:39

Ja! Vi vill bli uppdaterade på Borneo-resan! Mitt biorekord var 4 filmer i rad och sushi-middag för totalt 150 spänn en lördag i mars. Slå det om ni kan!

Kramar

Linda | 12 oktober 2009 kl. 22:25

Noomie: Ok, I'll do my best!

Sandra: ok, de kanske har förnyat sig hemmavid nudå, sist jag va på bio i karlstad och Uppsala fanns det inte ;).

Stefan: Oj, ja, vi ska göra vårt bästa för att iallafall tangera ditt rekord.

Uppdateringar kommer snart. Är helt slut efter tentan bara...