For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Too Spicy!!

Innan vi drog iväg till Borneo så gick vi iväg för lite massage. Jag hade haft huvudvärk i flera dagar vilket gjorde ett besök nödvändigt. Köpte ett paket med fot- och ryggmassage samt ear candling. Micke gick inför en helkroppsmassage. Efter ett tag hör jag hur de pratar om att Micke äter för mycket stark mat och att det enda vattnet han skulle dricka, skulle vara varmt. Jo, varmt vatten i denna värmen, nej skulle inte tro det... Detta märkte hon tydligen eftersom Micke blev helt röd på ryggen när hon masserade. Hm, så här såg Micke ut dagen efter:

Fina blåmärken. Det där beror mer på den kraftiga kvinnan som masserade än på "spicy food"!

Ear candeling kan jag däremot starkt rekommendera. De tänder ett speciellt ihåligt ljus och stoppar det i örat, samtidigt som de masserar runt om. Efter 10-15 min tar de ut ljuset och du får se hur mycket öronvax som ljuset absorberat. Inte så fräscht, men mina öron kändes jättefräscha och varma. Denna behandling är även bra mot huvudvärk, stress osv.

2 kommentarer:

Henrik A | 1 oktober 2009 kl. 20:22

Jag tycker Micke börjar se lite späd ut! Han äter väl på regelbundna tider? ;) (halvinternt skämt)

jessiq | 2 oktober 2009 kl. 11:29

Låter läskigt med ett brinnande ljus i örat tycker jag! :P