For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Kuala Lumpur, KL

Fredag 17 september kom vi till Kuala Lumpur efter en 5 timmars bussresa från Penang. En mycket behaglig resa där bussen är en riktig VIP-buss med jättestora härliga säten. Vi tog LRT till China Town där vi bokat in oss på ett billigt hostel för en natt.

LRT


Petaling Street, hjärtat av China Town. En stor gågata som fylldes av kinesisk shopping, lik Shenzhen om ni minns. Man blev påhoppad hela tiden, ända fram till vårt hostel som låg mitt i.


Jag bokade visst lite fel. Våningsäng, fast i ett privat rum. Men det var öppet så man hörde alla. Jättekul att väckas av alarm 5 på morgonen.


Under kvällen gick vi runt i stora delar av stan med målet Petronas Towers. En härlig bild!


Senare gick vi vidare till en bargata och stannade till i denna bar med akvarium med hajar ovanför baren. DJ:en var otroligt kass. Spelade mest 80-tal. Slängde in Celine Dions "My heart will go on" så han kunde dansa och hångla med sin flickvän i 5 dryga minuter. Jag var inte såå berusad ;)

På lördagen gick vi till sydöstasiens största shopping mall. Times Square. Så stort att det skulle ta ialla fall två dar att gå igenom allt. Fanns lite rolig shopping, men vi bestämde att vi skulle spara den tills vi kom tillbaka helgen efter.

Gallerian hade en berg o dalbana högst upp.
Allt som allt hann vi inte se så mycket av KL för den här gången. Staden är jättefin, förutom i China Town. När vi gick där på kvällen så välde det upp kackerlackor ur kloaken. Jag hade en jobbig kväll =). Även en hel del stora råttor.

När vi kom tillbaka från Brunei åkte vi nästan direkt tillbaka till Penang, vi var alldeles för trötta. Men vi ska nog tillbaka snart igen. Jag måste till IKEA!! Jag vill ha massa knäckebröd, Marabou, ahlgrens bilar och Micke vill ha sin lingonsylt. Framförallt vill vi äta svenska mat!!! Tack för era tips om KL. Vi ska genomföra alla nästa gång!

1 kommentarer:

Anonym | 20 oktober 2009 kl. 22:27

Fina bilder och berättelser. Jag känner igen många av bilderna från Mabul och håller med om hur man blir bemött på Borneo. Men vad var det för ställe ni hittade på Langkawi? Jag hörde ingen berätta om nåt som var så bra! Hälsa Wendy och hennes familj från mig!

Kram från höstvackra Uppsala

Stefan