For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Då tar vi helga!

Tiden bara rusar iväg och det känns som att man inte hinner med. Det är redan oktober och snart har jag haft alla midterms och nu börjar råplugget inför finals. Jag ska tenta 5 kurser på 3 veckor vilket är ganska ovant eftersom vi i Sverige tentar en kurs i taget. Idag hade jag ett midterm igen i Clinical Pharmacy. Det gick inget vidare. Provet bestod av flervalsfrågor, sant/falskt och essä frågor. 100 frågor på en timme. Det låter ju enkelt, men det är riktigt svårt eftersom alternativen är så lika så måste man ju kunna det till 100%. Jag kan väl säga att jag inte tagit dessa midterms så allvarligt och startat pluggandet väldigt sent (läs dagen innan). Vet inte riktigt varför jag gör så, beror lite på att jag är lite skoltrött kanske, men målet är ju att vara riktigt grym på finals, det är ju där det verkligen avgörs.

Nu har jag redan helg, medan Micke ska iväg imorn igen. Han kör sitt sista midterm till veckan, sen är det lika för honom, råplugg som gäller. Skönt att man har något att se framemot...

GRATTIS! Till min bror Patrik som fyller 22 år idag! Hoppas du får en kanondag!! Kramar från oss.

0 kommentarer: