For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Tsunami på g

Det har varit två riktigt mastiga dagar här i skolan med mastodont värme och tillhörande svettproduktion. Jag tror att vi har svettats mer under dessa tre veckor än vi gjort sammanlagt på flera år. Det är ingen idé att göra sig iordning när man går till skolan för när man kommer fram rinner svetten ner i ögonen och håret slickar sig helt platt. Fötterna är så blöta att de glider runt i skorna.

Falskt alarm var det med Mickes mage. Han är nu helt återställd. Skönt att slippa gå till läkaren.

Tydligen har man förutspått en tsunami i sydostasien imorgon. Solen, månen och jorden kommer ligga helt parallellt med varandra och på så sätt utlösa jordbävningar i Japan runt 15.00 som ger en tsunami vid 17-19.00. Sanningshalten i detta vet jag inte men min professor nämnde detta för oss på föreläsningen igår kväll. Tydligen har det varit en stor nyhet här. Hittade en sida om detta:

http://www.garagegames.com/community/blogs/view/15946

Så, ska bli spännande att se om det går att förutse naturkatastrofer som denna! Jag lovar att vi inte ska åka till någon strand iaf och ska hålla er uppdaterade om läget.

För övrigt så har vi bytt skype för Micke glömde sitt lösenord så sök på mig istället: linda.mjornerud.

1 kommentarer:

Olle Bergdahl | 23 juli 2009 kl. 06:52

Hur gick det? Blev det någon Tsunami?

Hoppas allt är bra med er annars!

www.hemmapappan.se