For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

We're back!

Efter en superhärlig helg på Langkawi är vi tillbaka hemma. Inlägg om resan kommer senare, för mycket att skriva men ett antal roliga incidenter har vi att bjuda på iaf. Idag hade jag min första dag på school of pharmacy. Det var intressant kan jag lova. Jag verkar vara den första internationella studenten någonsin på den skolan. Kursarna trodde att jag kommit för att undervisa dem. När jag kommer in i hörsalen så tisslas och fnittras det. Till slut vågar sig en student fram som var jättetrevlig, Yee Mun. Läraren introducerade kursen på Bahasa Malay (malaysiska) och till slut säger han: "I see that we have company, introduce yourself!" " Hi, I'm Linda. I'm an exchange student from Sweden and I'm going to be here for a year so we'll see a lot of each other" Detta följdes av en jätteapplåd!! Vilket mottagande! Det hade ju aldrig hänt i Sverige kan jag lova. Själva undervisningen var okej. Malaysiska blandat med engelska men jag hängde med. Det verkar som att jag valt en för lätt kurs för det var repetition för mig, kanske blir bättre framöver.


Sista föreläsningen för dagen var Malaysian Studies som ger oss en introduktion till Malaysias religion, politik, historia, kultur osv. Det skulle kunna vara en jätteintressant kurs men föreläsaren är en indisk professor och pratar som Apu i the Simpsons! Galet tråkigt.


Jag fick reda på att anledningen till att jag var ledig förra veckan berodde på att 30-talet studenter insjuknat i H1N1, alias svininfluensan. Var väl tur det! Men de ska tydligen vara på bättringsvägen nu. Det har varit mycket prat om influensan hela vistelsen här. När vi landade på flygplatsen fick vi ta tempen och sedan har vi även screenats i skolan. På flygplatserna (Bangkok och Penang) bar alla arbetande munskydd.


Kul alla ni som skriver kommentarer. Ska försöka hinna svara på dem men prioriterar att skriva inlägg =).

Hur har ni det därhemma???

4 kommentarer:

Sandra | 14 juli 2009 kl. 03:53

Håll dig frisk nu stumpan! Saknar dig! Följ oss på bloggen, uppdaterar mest för din skull. Kramis!

Sarah Najafian | 17 juli 2009 kl. 01:49

Hej babe! Tack för dina tröstande ord, tror det har löst sig nu faktiskt! Hoppas du och micke har det superbra, det verkar ju hur ballt som helst där borta!
Själv jobbar jag varje dag men följer din blogg slaviskt, den e grym! Se fall jag nånsin kommer igång med att starta en egen, men den lär nog inte bli så väluppdaterat och välskriven som din! =)
Ha de superbra så hörs vi!
Hälsa Micke! Mångar Kramar från Sarah (o Kim)

Evro | 18 juli 2009 kl. 16:46

Hej på er, har det varit mycket ett tag?? Ingen uppdatering här inte....

Ha de gött
kram Roy O Mamma

jessiq | 20 juli 2009 kl. 19:59

Ja ett sånt mottagande lär jag ju inte få i USA iaf.. hehe.. De verkar inte ens vilja ha dit mig, för de har krånglat nåt rent vansinnigt och jag har fortfarande inte fått mitt antagningsbesked. Men nu har jag iaf stampat ner foten och är åtminstone antagen och väntar bara på brevet och att kunna sno mig en tid på ambassaden så jag får ett visum..

Låter illa med svininfluensa, var ett 10-tal insjuknande häromdan i Oslo också..

Kram på er