For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Fest på Langkawi

Lördagkvällen gick vi ut för att äta och fira Katriina som fyllde hela 22år. Kanske bör tilläggas här att jag och Micke är äldst! Men vilken betydelse har den kronologiska åldern egentligen?


Vi som skulle festa till det lite råkade visste välja restaurang utan alkohol.


Vi gick sedan vidare till en jättemysig reggaeclub med fantastisk livemusik. Men när regnet tilltog fick vi röra oss vidare då vi satt utomhus. Vi fortsatte mot det populära Sun Bar. Även där bjöds vi på livemusik dock hårdrock.. Kul att få höra både reggae- och hårdrockvarianten av Pink Floyds "The Wall" på en och samma kväll.


Söta Pinja (Fin) och Ian (US)


Härliga tjejerna Babette (Tyskland), Katrin (NL) och Katarina (Österrike)


Detta är ett foto som Micke antagligen vill att jag ska deleta för alltid. Den här killen började prata med Micke i baren och bjöd oss alla på drinkar. Kan skröt om hur han hade supit ned folk tidigare så att de kröp hem efter den hemliga shotten som han skulle bjuda oss på. Givetvis var det Tequila han pratade om. De som känner mig vet vad jag tycker om tequila. Katriina som är finsk jublade givetvis. Hon lever verkligen upp till stereotypen om att finnar dricker mycket, haha. Efter ett tag tyckte sedan vår nya vän att jag skulle gå iväg och dansa. Men jag hade ju redan dansat mig svettig så jag protesterade men han var så ihärdig att jag till slut gick. Det visade sig sen att han ville ha Micke för sig själv. Han var ju intresserad av Micke och ville ha honom med hem och tumla med i sänghalmen. När Micke insåg detta fick han panik och släppte mig inte på ett bra tag så vår nye vän lämnade lokalen. Detta har gett oss så otroligt många skratt. Det är ju så roligt eftersom ni alla vet att Micke kan vara übersocial ibland.



Festen fortsatte med en DJ. Förstår inte hur han fick jobbet då han hade en dator med mixprogram som han körde. Då tycker man ju att mixarna skulle vara hyfsade men herregud så dåligt! Så dåligt att man måste sluta dansa bara för att han byter låt, illa! Usch, får verkligen skavsår i öronen av sånt där, jag är väl aerobicsskadad kanske. Så hur gammal tror vi att denna hippa DJ är? Han verkar ju inte purfärsk precis.


Kvällen vankar mot sitt slut och så gör även fotografen.



Partydjuren Katriina och Jürgen

Dagen efter fortsatte det att regna så vi slappade på härliga Yellow Café där vi låg på golvet och såg ut över havet. Riktigt bra söndagsmys det!

3 kommentarer:

Henrik | 19 juli 2009 kl. 16:58

I Korea var det alltid den som var äldst som fick bestämma, utan undantag. Den äldstes ord vad lag! Kanske fungerar så även i Malaysia! ;)

jessiq | 20 juli 2009 kl. 20:01

Hahaha, jag höll på skratta ihjäl mig när jag läste om Mickes lilla flört! :)

Putte | 21 juli 2009 kl. 22:15

Ja du micke!du råkar ut för allt jämt!ha ha. du är förmodligen för trevlig mot folk,vilket är en bra egenskap men kan säkert missförstås av vissa:)