For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

I will study and get ready, and perhaps my chance will come

Nu äntligen har vi registrerat våra kurser och det var inte helt lätt att pussla ihop schemat. Lite besviken för jag ville läsa kinesiska men den kursen passade inte in alls. Så dessa kurser läser Micke:

  • Basic Bioresource Science and Technology
  • Pulp Preparation and Paper Recycle
  • Stock Preparation and Papermaking
  • Computer Applications in Industry
  • Kinesiska

Jag tog dessa:

  • Clinical Pharmacy
  • Cancer Chemotherapy
  • Pharmacy Management
  • Geriatrics Pharmacy
  • Malaysian Studies


Mina kurser är på få poäng men mycket föreläsningar och arbete, vilket gör att jag måste gå i skolan varje dag, så var det ju inte tänkt från början. Micke går också i skolan varje dag. Många studenter som valt management och social science kanske läser tre kurser och är i skolan max två dagar i veckan och reser resten av tiden. Vi får väl se nästa termin, kanske blir bättre då. Dekanen på min instutition är supertrevlig och var väldigt angelägen om att jag skulle läsa där, han undervisar även geriatrikkursen.

0 kommentarer: