For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Hainan vs Borneo

Nä, som jag trodde vart det varken jordbävning eller tsunami, vad jag har hört iaf. Tack Olle, kände lite oro där i din kommentar. Men det som hände var att det i hela asien var en lång solförmörkelse, längsta på 2000-talet, som varade i över 6 minuter. De tror inte att en så lång solförmörkelse kommer att ske igen förrän 2132. Tydligen vid solförmörkelse är det 85% chans för jordbävning. Jag märkte aldrig av spektaklet eftersom jag satt på föreläsning och har inte hört att någon annan sett den heller, de kanske inte var uppmärksamma nog, så den kanske inte syntes så bra här. Fast det borde ju ha blivit mörkt? Ja, vad vet ja...

Annars så flöt veckan förbi ganska snabbt med såklart mycket schemaändringar, men det har man vant sig vid nu och insett att man inte kan planera nåt i förväg. På kvällarna sitter vi och googlar och funderar på vart vi ska resa på vår midterm break här i augusti (ja, jag tänker ha ledigt även om jag kommer ha schemalagt då!). Micke vill resa till Hainan eller Maldiverna medan jag vill till Borneo och resa runt där. Vi får se om vi kan komma överens. Vi kan behöva lite tips av er därhemma.

Vi har precis insett här att vi inte klarar oss med enbart en dator. Detta innebär att jag måste köpa en laptop mycket snart, helst idag! Jag som inte ens kunde bestämma mig när jag skulle köpa en ny mobil utan letade i ett halvår innan jag hittade en jag var nöjd med, ska nu alltså impulsshoppa en laptop, yikes! Jag funderar på en netbook, Samsung eller Asus som är lite billigare. Det enda med dessa är att de inte har någon dvd-funktion, men det kanske är bättre att köpa till senare? Har ni några förslag?

2 kommentarer:

jessiq | 29 juli 2009 kl. 00:04

Maldiverna är nog otroligt fint men asdyrt vad jag hört. Mkt bröllopsresor går dit.. Jag röstar på djungeltrekking på Borneo! :)

Anonym | 30 juli 2009 kl. 21:40

Jag har ju då varit på Maldiverna och tycker det e bland det bästa stället jag varit på. Det händer inte så mkt förutom att man kan snorkla o se all världens fisko fauna under ytan. Är båda sugna på romanas så hjälper miljön till maximalt. Vill man röra på sig o att det ska hända lite mer äventyr kan jag tänka mig att Borneo e bättre.

Hoppas ni har det super.
Kram Janette