For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

A girls best friend...

... är förutom diamanter även denna fantastiska menskopp. I media har den publicerats som "det goda mensskyddet" och jag kan bara hålla med. Jag har haft den nu i över ett år och är hur nöjd som helst. Visst i början var det lite knepigt, vilket föranledde diverse telefonsamtal om hur man får ut den. Men när man får in tekniken är den överlägsen allt annat. Koppen är gjord i silikon och kan användas i upp till 10 år om man är försiktig. Det står att den ska tömmas 3-4 ggr/dygn men för mig räcker det med morgon och kväll. Man kan bada hur mycket som helst utan att behöva byta direkt efteråt vilket man måste med tamponger eftersom det bildas bakterier. Suveränt på tex semestern. Den kostar runt 300 pix men tänk då hur mycket man lägger på andra mensskydd, i säg iaf 5 år. Jag tycker att alla borde ha en menskopp. Mer menskoppar till kvinnorna. Läs mer här http://www.secret-cup.se/ och http://www.amandasintima.se/.


1 kommentarer:

Daniella | 9 juli 2009 kl. 15:04

Det här inlägget kommer Jakob inte att gilla...! :) Han tycker att menskoppen verkar vara det äckligaste som finns. Men jag ska ändå skicka länken till honom nu!