For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Georgetown

Idag har vi för första gången slappat vid poolen, det var riktigt nice kan jag lova. Jag kan vänja mig vid det här livet tror jag. Sen tog vi bussen till Georgetown vilket ligger lite norrut för lite shopping. Vi hann dock bara med den här gallerian.







Mitt mål var att hitta en skönhetssalong för att bli vaxad och få en pe:dikyr. Jag hittade en som gjorde detta men vaxade bara upp till knäna, nån muslimsk anledning tror jag. Kanske får bättre tur till veckan för nu är det snart kris! Vi passade även på att besöka Starbucks för lite ice vanilla latte! Det enda kaffet här annars är snabbkaffe. Jag skulle ju berätta vad kaffet kostar, so here you go: latte + vanligt kaffe=37 kr. Iaf billigare än Starbucks hemma...








Efter galet mycket springande i köpcentrat valde vi Sushi King. Vilket ställe! Sushin kommer åkandes på band och man plockar det man vill. Sedan betalar man efter antalet tallrikar och färger. Jag har alltid velat prova detta. Det var verkligen supergott men Yukikos i Uppsala är fortfarande det bästa !!









Imorgon åker alla utbytesstudenter på Penang Tour för att se hela ön och besöka lite olika attraktioner. Det ska bli jättekul men samtidigt tröttsamt då det är från tidig morgon till sen kväll. Får bara inte glömma kameran vilket vi alltid lyckas med.

6 kommentarer:

Anonym | 4 juli 2009 kl. 01:06

Hej
Jag hade nog också kunnat lära mig leva ert liv just nu. Det ser så härligt ut på bilderna. Kul att kunna följa er i bloggen.
Ha det gott! Kram Maria (& Mathias)

Henrik | 4 juli 2009 kl. 03:32

Vänta till ni hittar en likadan sushi, men där man betalar ett fast pris och slipper få dåligt samvete för vad det kostar. Då äter man en del! ;) /H

Noomie | 4 juli 2009 kl. 06:06

Åh vad kul att se så mkt bilder :D
Har inte läst på ett tag. Åker till spanien imorgon äntligen semester :D

Hälsa Micke!

kram

Unknown | 4 juli 2009 kl. 19:58

Längtar tills jag får komma! :) Håller för tillfället på att packa till Grekland, inte heller kattskit (hoppas jag...)
puss å kram

Hanna Wiese | 8 juli 2009 kl. 03:25

Hej! Vi fastnade också på Sushi King när vi var i Malaysia. Håller med om att yukikos slår det mesta, men Sushi King blev snabbt en favorit!

jessiq | 8 juli 2009 kl. 23:19

Oh ja visst är det kul. Vi åt på Sushi train med samma koncept i Reykjavik, det var supernajjs :) Jag saknar också Yukikos..