For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

The Penang Tour

I lördags utforskade vi lite av ön vi tillsammans med alla utbytesstudenter och buddisar. Det började ju jättebra med att avresan försenades med 1,5 timme "due to some technical problems" hävdade de men jag vet inte. Först blev vi guidade och gick runt och tittade på en massa kyrkor, moskéer, tempel osv och det hela hade kanske varit jätteintressant om det inte hade varit gassande sol och stekhett. Som tur var pga förseningen varade den turen "bara" i 1,5 timme istället för planerade 3 timmar. Det finns foton på detta men det tänker jag inte tråka er med. Sedan åkte vi till högsta toppen på Penang, Penang Hill. Vi åkte med tåg 500 m rakt upp.




Men vilken utsikt sen. Dock lite disigt för att kunna se riktigt långt. Vi såg ända hem iaf.











Efter den psykiskt anstängande resan ölade vi lite. Jo ni ser rätt, tom jag dricker öl. Alkohol är väldigt dyrt här. För en öl här betalade vi över 20 kr. Vinflarran vi köpte igår på affären kostade nästan 120 kr. Nästan dubbla mot Sverige, för vinet iaf.



Sedan fortsatte vi till Penangs största strand, Batu Ferringhi. Visst, en fin strand som påminner mycket om en spansk strand, ingen paradisstrand. Vi gick runt lite...




...tills jag blev kanondålig. Fick springa tillbaka till KFC där bussen släppte av oss och fick nog upp det mesta jag ätit den dan. Micke var jättegullig och fixade en taxi åt oss hem. Jag hade aldrig pallat att åka buss. Vi missade nightmarket där men det gjorde tydligen inte så mycket sa de som varit där. Missade alltså ingen bra shopping, puh! ;)


0 kommentarer: