For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Arbetslöshet nära 0

På promenad hem från skolan häromdagen smygfotade jag dessa män i deras arbete. Smygfota säger jag för att man ska helst be om lov innan man tar kort på folk här, men ville ju inte störa dem i arbetet givetvis. Jag och Micke har många gånger pratat på att det inte kan finnas någon arbetslöshet här överhuvudtaget, de hittar jobb till ALLA! Varför inte vara två på bussarna tex, en som kör och den andra växlar pengar om man inte har några småslantar, för pengarna lägger man i något som kan liknas vid ett postfack. Eller utanför allmänna toaletter sitter alltid en uttråkad människa som tar betalt (hallå, myntlås?), eller män som sopar gatorna för hand, eller vakterna vi har i vårt hus, ibland sitter de där två eller fler, och bara sitter... Eller dessa fyra män som inte vet vad en gräsklippare är utan trimmar gräsmattor stora som fotbollsplaner, TRIMMAR!


Jag googlade mig till siffror på 3,2 % arbetslöshet här i Malaysia. Men här finns då mycket, mycket svartarbete.

0 kommentarer: