For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

I feel GOOD!

Genom hela vistelsen här i Penang har tanken varit att jag skulle starta upp ett aerobicspass. Jag saknar detta vardagsinslag enormt. Det har blivit en del av mitt liv. När man först kom hit var det så mycket annat hela tiden att all träning prioriterades bort helt. Jag försökte mig på en och annan powerwalk, träning som kan vara ganska stimulerande om man har ett trevligt stråk och partymusik. Problemet var att promenera i 35 graders hetta och närmre 90% luftfuktighet. Svetten dröp flera timmar efter man duschat.

Efter att ha varit med om en finfin omfördelning under terminen där mycket muskler blivit fett tänkte jag att nu har jag tid för aerobic. Jag gjorde ett pass, jag hittade en dansstudio på skolan, jag skrev ett brev att få låna lokalen en gång i veckan, jag blev nekad pga renovering. What to do...

Ett susbtitut har nu blivit universitetets gym som vi äntligen hittat till. Jag som egentligen inte är så förtjust i gymmande som inte är gruppass, har fått anpassa mig och har nu lyckats komma igång rätt så bra. Så, beach 2010, here we come! Hrm...













Gymmet, helt över förväntan faktiskt och gratis! Bra cardio rum med bra maskiner och "vikt"-rummet likaså. Tilläggas bör att det är galet varmt och ingen AC, bara fläktar som inte används. Så, ett träningspass här måste väl innebära dubbelpass? ;D

1 kommentarer:

Anonym | 19 mars 2010 kl. 10:53

Ja, troligen sa det ar