For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Better and better

Varje dag görs små framsteg. Jag har aldrig ens funderat över dessa vardagliga moment förut. Moment som man vanligtvis kan göra i sömnen som helt plötsligt blev till projekt - att ta sig ur sängen, gå på toaletten, duscha, borsta tänder och ja, ni fattar. I början behövdes jag hela tiden. Det kändes bra att kännas behövd och det kändes som att man utförde nytta, även om orsaken till det hela var för jävligt.

Idag, efter en vecka, har vi slutat med alla läkemedel, Micke går själv till toaletten och han orkade för första gången genomföra en dusch, eftersom det smärtar allt mindre från såren. Dock är han en hel del sängliggande, men vid positivt humör och en härlig kämparglöd.

Imorgon går jag tillbaka till skolan. Denna veckan tror jag att jag kommer att få magsår. Jag har praktik på psykiatriavdelningen på sjukhuset (ja, den jag skulle gjort förra veckan). Jag är inte alls förberedd. Jag har ett midterm i finance på onsdag vilken jag inte hunnit öppna boken än, plus att jag söker sommarjobb och exjobb. Börjar bli panik! Samtidigt ska vi till sjukhuset för att lägga om bandagen varannan dag, men det ordnar sig ju alltid...=)

Vad gör ni där hemma?

1 kommentarer:

Unknown | 15 mars 2010 kl. 22:08

Hej Linda och Micke!

Vad tråkigt att höra om olyckan, hoppas verkligen ni mår ok och inte får några fula ärr eller dåliga drömmar.

Händelsen fick mig direkt att tänka på hur belgiska Caroline blev rånad av två mopedburna grabbar på vägen hem från universitetet en kväll. Dom var två och en drog kniv, skar av banden till hennes väska och stack. Hon klarade sig från fysiska skador iaf...

Hemma är det vårsol och ca 5-10 grader varmt. Tjockt islager och mycket snö dock. Snart kommer påskmusten börja säljas och snödropparna synas!

Lev och må!

Stefan