For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Bröllopsfotografen

Vi såg den häromdagen, jag och Micke. Jag hade aldrig hört talas om filmen innan, tydligen kommit ut på DVD nu hemma. En värmlandsparodi från Ulf Malmros likt Smala Sussie. Man vet att man är från Värmland när man tycker att filmen är jobbigt pinsam. Det är nog för att man vet att det kan gå till så på riktigt även om lite överdrivet. Vet inte hur många gånger jag gömde mig bakom min egen arm och sa: "Nej, nej, nej, nej, jag dör"! Den värmländskan är inte att leka med. Men shit vilken rolig film det var. Det jag funderar lite på om man tycker filmen är lika rolig om man inte är av värmländskt ursprung? Man kanske tycker den är roligare? Någon som sett den?

3 kommentarer:

Daniella | 4 mars 2010 kl. 15:23

Vi såg den på bio här i Sthlm, jag, Jakob och några värmländska kompisar. Vad man tydligt märkte var att vi skrattade på lite olika ställen i filmen om man jämför med resten av biopubliken som till stor del förmodligen bestod av stockholmare.

Jag tyckte den var ganska bra, men inte som Smala Sussie. Men visst är den också pinsam på många ställen.

Sandra | 5 mars 2010 kl. 00:51

Rättelse: det är inte Moodysson som gjort filmen, det är Ulf Malmros, samma regissör som till Smala Sussie! ;)

Linda | 5 mars 2010 kl. 10:34

Haha, just ja. Det visste jag faktiskt, har nog blandat ihop lite ;D