For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Update @ the pool

Tar en paus i solandet, uppdaterar läget som det ser ut just nu.



Vi har en hyfsat slapp söndag, med lite pooltid där det är tänkt att vi ska plugga. Bara en av oss som har disciplinen just nu:

Jag borde men orkar inte. Det har varit för mycket denna veckan. I måndags hade jag två mid term exams, varav ena i kinesiska som för mig var oförberedd. Den var bara att göra och det blev att A på den, så jävla nöjd! Den andra som jag visste om var i farmasi och gick däremot mycket sämre. Så det kan gå...

Annars har jag haft fullt upp i kursen Finance and accounting där jag ligger x antal internetquiz efter. Det är quiz på varje kapitel och ca 15 kapitel. Jag har hunnit med fyra st denna veckan. Fredagkvällen spenderades på en Thailändsk festival samt lite firande av det kinesiska nyåret, allt på campus. Igår skämde vi bort oss med massage innan vi åkte hem för att plugga. I mitt fall satt jag och arbetade med personligt brev och CV. Jag söker apoteksarbete i Karlstad under sommaren eftersom jag vill vara nära alla kära efter att ha varit borta så länge hemifrån. Att skriva och marknadsföra mig själv är det värsta jag vet, svårt att veta vad som är relevant för arbetet ibland. Sen hoppas jag det ens är möjligt att söka härifrån, och att de inte vill ha en personlig intervju =).

Imorgon börjar jag min praktik på Hospital Penang. Denna veckan ska jag vara på avdelningen för psykiatri. Vi tilldelas varsin patient som vi ska intervjua, utvärdera, behandla, följa och övervaka under en veckas tid. För mig känns detta ganska främmande och ganska långt ifrån mina studier i Uppsala, men det blir säkert bra. Jag är faktiskt lite nervös eftersom jag hört att patienter kan följa efter på toaletten och andra konstiga beteenden, och jag som också utmärker mig mer än de andra, hur kommer det att gå? Jag funderar seriöst på att testa det här med slöja för en veckas tid. Vad tror ni?

Micke kör på som vanligt. Denna terminen läser han en livräddningskurs vid sidan av de fem kurser han läser på skolan. Livräddningskursen är framförallt vattenbaserad och de simmar nästan 3 timmar två dagar i veckan, hade jag nog aldrig orkat. De har olika tester i både simning och teori. Instruktörerna gillar honom så mycket att han får göra steg 2 kursen samtidigt som steg 1. Han läser alltså totalt sju kurser nu!

1 kommentarer:

Noomie | 10 mars 2010 kl. 06:47

var ett tag sen jag var inne och läste! Visade toalett bilden för Damoon, inga muntra tillrop hahah

Så roligt att se alla bilder.
hälsa micke!

kram