For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Dinner with sweet classmates

Igår bjöd mina nya klasskamrater med mig för att introducera mig för kinamat. Jättesöta tjejer, 22 år, som läser fjärde året (B.Pharm). De är jättenyfikna på mig och Sverige och frågar mig allt mellan himmel och jord, och jag dem givetvis. De är kinesmalayer och pratar mandarin och malaysiska. Tydligen när de läste engelska när de var mindre så hade de en engelsk lärare som hade svårt för alla kinesiska namn så de fick hitta på egna engelska namn istället, så det är deras alias kan man säga.



Höger till vänster: Yee Mun, C.S, jag, Rainy, Shirley, Yempong
Ja, det var första gången jag provade fishball soup och även den sista. Det var inte jätteäckligt men konsistensen på fiskbullarna var ingen höjdare. Annars var det fläsk i sötsur sås, räkor i någon slags söta flingor och tofu, de var riktigt gott. Till detta drack vi kallt örtte, smakar som vatten med bränt socker.

2 kommentarer:

Sarah Najafian | 7 augusti 2009 kl. 02:56

Tja babe!! Gud så trevligt allt ser ut, skolan e ju jättefin och söta kompisar du har! Hoppas maten smakade!
Vi åker tidigt på torsdag morgon, har ännu inte börjat packa aaaah =)
Hoppas ni har de superbra, många kramar till dig och Micke =)

Linda | 7 augusti 2009 kl. 11:10

Ah, kul att höra från dig! Antar att det börjar bli lite pirrigt inför resan, men lugn, du packar på två timmar, det gjorde jag hihi. PUSS