For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Disneyland Hong Kong

På Disneyland var det precis som alla andra dagar superhett och alla man mötte var supersvettiga, men det var bara Micke som svettades som en gubbe, haha. (obs! Inget fotomontage)
Självklart tog vi tunnelbanan. Specialdesignade vagnar med olika disneyfigurer livade upp resan =).


Entrén var stor och maffig. Pampig musik från olika disneyfilmer spelades på för hög volym, lilltanten jag!


Musse surfar


Välkommen till Disneyland


Här bjöds vi på mycket fin natur


Hela Disneyland är uppdelat på fyra parker, Adventure park, Fantasy land, Tomorrow land och main street. Detta är slottet är ingången till Fantasyland

Tarzans träkoja


Båtturer gick till Tarzans koja


Micke försöker undivka att bli blöt av dessa pålar och han lyckas ganska bra eftersom det var en värdelöst dålig attraktion.


Hann testa mina musikaliska kunskaper


Small world

Här på väg till barnteater, haha

Här åkte man i en båt genom small world, där man fick se olika världsdelar osv till barnsången "It's a small world after all".


Tomorrowland

Det roligaste på hela Disneyland var Space Mountain! En berg-o-dalbana inomhus, i mörker, till technomusik. Det var verkligen hur kul som helst. Det var extra kul eftersom Micke inte visste vad det var för attraktion innan. Jump on, let's go!!

Ok, en psychobild på mig i Space Mountain. Micke ser normalt rädd ut och svänger med hela kroppen medans jag...ja, är vindögd! :/

Tomorrow land


Micke posar med Buzz Lightyear för sina syskonbarn.


Space cafe


Main Street, här kan man köpa alla souvenirer, jvligt dyrt!

Allt som allt gillade vi väl Disneyland sådär. Det var dyrt, 350:-/pers, och endast för barn. Visserligen mycket fin natur och kul att ha varit där men kan enbart rekommendera detta till barnfamiljer. Det fanns inte mycket för vuxna par och kan tänka mig att både USA och Paris smäller tusen gånger högre. Ni undrar väl säkert var alla kort på disneyfigurerna är. Ja, jag trodde att de skulle gå omkring utklädda på gatorna men det stod väl fem utklädda i varsin hydda där man fick stå i kö för att få ta en bild. Lite dåligt tycker jag.

2 kommentarer:

Noomie | 18 september 2009 kl. 05:04

ååh jag e sjuuukt avundsjuk!!!

Snälla grejjer linda köp lite hello kitty till mig jag kan skicka pengar :DD

Linda | 18 september 2009 kl. 08:36

Självklart kan jag göra det!! =)