For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Damn, I'll show you!!

Äntligen är jag mig själv igen efter att ha legat i sängen ett par dar. Det enda positiva med upplevelsen var väl att jag blev av med semesterkilona men de kommer väl snabbt tillbaka när man börjar äta normalt igen. Vem har sagt att man skulle gå ner i vikt i asien egentligen, bara av att äta ris och nudlar? Det gäller inte mig i allafall! De har så mycket socker och fett i maten här, så att jag skulle komma hem med mindre vikt i bagaget är nog ganska orimligt. Måste komma igång med träningen igen! Ska kolla upp om det finns någon lokal som jag kan köra aerobics i, det vore riktigt najs! Saknar min aerobics...

Nu har jag så mycket skolarbete att göra att jag inte vet vart jag ska börja. Igår åkte vi över till fastlandet till ett Megamall. Min uppgift där var att utföra intervjuer i 6 vanliga affärer och i 5 apotek. Intervjuerna går ut på att ge managern i butiken ett antal påstånden om vilka kriterier de tycker är viktiga för assistenter vid nyanställning. Detta är ett projektarbete i kursen Pharmacy Management som jag läser med andra årsstudenterna. Jag gillar inte den klassen lika mycket som fjärde årsstudenterna som är mycket mer framåt och trevligare. Gruppen jag hamnade med har, tycker jag, varit lite orättvisa ända från början. Jag frågade i början (ca: 5 v sedan) vad min uppgift var och de sa att de redan höll på med alla intervjuer och att jag skulle vara mer delaktig när dessa var klara. Förra onsdagen kom de och sa att jag skulle göra 11 intervjuer, så fort som möjligt, helst samma vecka. När jag frågade dem varför jag inte fick reda på det när jag frågade för 5 veckor sen hade de inget svar. Dessutom är alla närliggande apotek och de i de stora shoppingcentren redan gjorda så de tyckte jag skulle åka långt ut i ingenstans och leta upp apotek. Det tycker jag är schysst det. Men jag ska visa dem, jvlar vad jag ska visa dem!! Vi har dessutom en presentation på onsdag och jag tänker stjäla hela showen, mohahah!

3 kommentarer:

Anonym | 7 september 2009 kl. 02:54

Kämpa på nu! Gud vad konstigt det känns att du åker runt i Malaysia och gör intervjuer, overkligt på nåt vis... och vi är liksom bara här i Sverige som vanligt, visserligen i Skåne men ändå:)
Hoppas allt är bra med er, skönt att höra att du är frisk igen. Jag och Mathias följer er i bloggen och pratar ofta om er när vi får läsa om nåt roligt ni har gjort.
Ha det så bra! Kram Maria

Stefan | 7 september 2009 kl. 17:16

Hej Linda och Micke!

Det är så underbart att läsa om allt i Penang och se bilderna ni tar *tårar i ögonen*. Jag märker nu hur mycket kul det fanns därborta. Fortsätt skriv om hur allting är.

Kramar

Linda | 7 september 2009 kl. 19:28

Maria: Ja visst är det lite skumt hela det här livet här, så annorlunda, jobbigt och samtidigt helt fantastiskt! Vi ska kämpa på här, tiden går ju så fort och vi ses ju snart igen, ni kanske t.o.m kommer ner en sväng? ;)

Stefan: Va kul att du följer oss! Ja vi har det verkligen jättebra, ångrar inte en sekund. Tack för tiden du la ner på oss innan. Du vet väl att du är välkommen att hälsa på oss närsomhelst!! Wendy pratar om dig VARJE gång vi ses, haha.