For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Gala Night 2010

Igår var det Gala Night på Gurney Hotel för alla utbytesstudenter. Vi skulle klä oss i traditionsenliga kläder.
Micke slog till på en traditionell malaysisk högtidsklädsel.


Jag valde att klä mig indiskt. Tycker att indiska kvinnor är nog de vackraste av dem alla. Här med diverse smycken, till och med ett fejk hål i näsan.


Visst är vi snygga!?


Väntar in taxin med två kanadensiska tjejer.


Micke och Carmen



Vårt härliga bordsgrannar. Kanadensiskor och en svenska.
På sådana här tillställningar dricker man alltså saft, alkohol är big NO NO.


Det var diverse uppträdanden. Här koras balens kung och drottning. Jag var helt övertygad om att Micke skulle vinna den, lite synd.



Avskedssång för Yosuke, en Japansk utbytesstudent tillika buddy.



Här med vår svenska, Ullis. Så söt.



Micke med de härliga finnarna, Oskari och Ville.



Och Ian förstås, denna trevliga amerikanare.

Jättekul kväll, och alla var så fina! En sak som störde mig var att vid certificatutdelningen så ropades vi upp som finnar och sedan var inte ens bilder på oss med i certificatet, men givetvis alla andras. Så typiskt. Ska man ta sig strid för detta? Orka.

2 kommentarer:

jessiq | 10 april 2010 kl. 13:51

Haha, jag tyckte först det såg ut som Micke hade keps på sig och undrade om detta tillhörde den traditionella malaysiska dräkten :P Jag är lite för trött, dags för sängen! Stiliga var ni minsann :) Och by the way, jag har nu blivit moster till en liten tjej :)

Unknown | 11 april 2010 kl. 08:44

Oj så tjusiga ni var! Kul att ni ansträngde er så mkt =)

Ja typiskt att de ska ta oss för finnar... På min introduktion hade dom allas flaggor förutom Sveriges.
Tror inte man orkar strida dock hihi
KRAM!