For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Caremart Pharmacy

Nu har jag i tre dagar haft praktik på apoteket utanför USM. Det har varit jättekul och lärorikt. Min uppgift var att intervjua kunder om deras åkommor och sedan hjälpa till att föreslå rätt medicinering/behandling. Det har gått väldigt bra, även om folk varit stressade har de tagit sig tiden eftersom de är nyfikna på vem jag är. Tur för mig =).

Utanför Caremart Pharmacy. Jag har alltid vetat att jag passar i vit rock. På labrocken är även USM-loggan och mitt namn insytt, jättefint.


De goa, underbara Ms Mun och Jason. Ms Mun äger apoteket, vilket är relativt nyöppnat. Hon pluggade i Australien och är verkligen skitduktig, kan allt. Jason är senior och gör sin praktik hos Ms Mun, även han pluggar i Australien. Jag hade tur som fick komma till detta apotek. Dagarna har gått jättesnabbt med många skratt.

Jag kan ibland beklaga mig lite över att utbildningen är så kliniskt orienterad här. Man ska veta alla doseringar, biverkningar, kinetik, dynamik, interaktioner osv för alla läkemedel, ingen FASS till hjälp här inte. Eller ja, MIMS som den heter här. Det är väldigt tröttsamt, och det känns mestadels som att jag bara blandar ihop allt. Men någon gång sätter det sig väl. Jo, till saken. De berättade att i Australien är det ännu mer kliniskt. De läser knappt någon kemi överhuvudtaget. Phew, tur man inte läser där. Jag har nämligen upptäckt att det inte är det område jag vill pyssla med i framtiden.

0 kommentarer: