For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Jag är så dum

Jag har tröttnat lite på maten. Ris, nudlar, ris, nudlar, ris, nudlar! Mat som tar flera dagar på sig genom tarmen. Vill försöka kombinera och äta lite mer som jag brukar. Blev därför överlycklig när jag hittade denna påsen på Jusco supermarket.

Hulled Millet. Bulgur?, tänkte jag. Men bulgur heter väl bulgur på engelska också? Blev osäker och frågade kvinnan som jobbade med de organiska produkterna.

"Bulgur?"
"Yes, food, boil."
"I know, but is it BULGUR?"
"Yes, in food, very good"

Ahh, ja, men vi chansar väl då, eftersom Qinoapåsen jag höll i kostade 20 kr mer och jag älskar verkligen bulgur. Köpte på mig lite ruccola och andra smarriga grönsaker och tänkte att ikväll, då blir det mumma!!

Ja, kommer hem, kollar Google Translate snabbt som... och upptäcker att jag köpt skalad hirs. Yippie! Försöker googla recept men hittar typ, gröt, hirsbiffar osv. Vad kan jag laga av denna Hirs? Går den att koka med buljong och äta precis som bulgur? Ni som vet, snälla svara!

0 kommentarer: