For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Entering the world of Finance

Jag skrev i ett inlägg för ett tag sen att jag efter flera veckor på terminen blev nekad att läsa research-kursen eftersom de tyckte det var för kort om tid. Efter detta har jag haft stora problem att hitta ett bra substitut för att få ihop tillräckligt med poäng. Jag hittade en kurs inom Kriminologi som verkade jätteintressant, lite olika inom biologi såsom Animal Behaviour, Virologi osv. Alla lärare tyckte det det var för långt gånget på terminen, missat 6 veckors arbete och labbar. Visst, det förstod jag också, men vad skulle jag göra?

Gråtfärdig gick jag till School of Management, mitt sista hopp. Där är det mesta tillåtet. Jag fick hoppa på en kurs utan några problem. Härmed läser jag Finance and Accounting, en kurs jag nosade lite på förra terminen men som jag inte ansåg mig ha tid att läsa. Den verkar av materialet att dömma ganska bra. Vi ska läsa om de mest basala delarna inom företagsekonomi vilket jag tror kan vara väldigt användbart vad jag än ska jobba med. Så, slutet gott allting gott. Ok, jag har inte varit på någon föreläsning än, första (7:e) imorn, så kan väl egentligen inte säga så mycket.

0 kommentarer: