For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

What a crappy place!

Idag har vi påbörjat den stora städningen. Jag tror inte lgh har städats ordentligt på flera år. Alla lådor, luckor, väggar, speglar, glas osv är jättedammiga, fettiga och fläckiga. Tror de har en annan syn på vad som är rent här nere då Wendy sa att lgh var städad. Badrummen ska vi inte tala om. Som en paus gick vi och fick massage. Jag tog en oljemassage och Micke och Jürgen en varsin fotmassage. Lite halvdyrt dock, 120 kr för mig, ca 80 för de andra. Så tycker jag det varit hittills. Trodde Malaysia skulle vara mycket billigare, men jag kan inte säga att jag tycker det är billigare än Thailand. Det är givetvis mycket billigare än Sverige. Andra goda nyheter är att vi inte behöver leva på ris och nudlar ett helt år för här finns dessa på gångavstånd.
Dessa anses som lite lyxigare restauranger här nere och är lite dyrare än de inhemska. Ex. Bigmac & Co plusmeny 25 kr. På skolan får man en bra lunch för 10 kr men det verkar inte som att någon av de restaurangerna inte har AC så det blir jättejobbigt att sitta där, men man vänjer sig väl antar jag.
Det blir antagligen inte mycket bloggande närmsta dagarna då det är mycket att göra. Ett förtydligande: ALLA, vem som helst kan kommentera på bloggen utan att vara medlem, please do so =). Nu är det sent och vi måste sova, sova bort sista jet-lagen. Kramar till er alla!















0 kommentarer: