For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Dulcis Vita

Behagligt liv, det är precis vad som väntar oss i Malaysia. Jag faller nu för grupptrycket och börjar blogga om vårt kommande liv i Penang, Malaysia. Efter att ha studerat 7 terminer på apotekarprogrammet i Uppsala är man ganska trött på att varje dag dra till BMC (biomedicinskt centrum). Delvis därför bestämde jag mig för att söka utbyte för ett år till Malaysia, göra nåt annat. Trodde väl aldrig att jag skulle få den enda platsen! Micke hakar på och har tagit tjänstledigt för att plugga på samma universitet.

Nu två dagar kvar till avresa börjar jag fundera på vad vi gett oss in på! Vemod blandat med förtjusning över äventyret som väntar. Det är mycket man kommer sakna med Sverige och då framförallt all släkt och alla vänner. Men ett år går fort och allt finns ju kvar när man kommer hem.

Denna blogg kommer inte väcka uppmärksamhet på något vis. Vare sig ni vill eller inte så kommer ni få reda på vad kaffet kostar och bloggen kommer prydas av massor med bilder på mat och härlig natur. Bikinibilder utlovas inte, om nu någon hoppats på det.

Såhär dan innan avresa är det lite smått kaos. Hur packar man för ett år, och max 20 kg? Jag vill ju givietvis ta med allt och Micke vill knappt ta med nåt alls, köper där säger han. Hm, kanske snor några kilon... På fredag denna tiden sitter vi på flyget från Arlanda till Bangkok där vi ska mellanlanda i 12 timmar innan vi åker mot Penang. Vi båda börjar bli sjukt nervösa och det som känns mest olustigt inför resan är visumkontrollen. Vi får ju turistvisum men det gäller ju bara i tre månader och vi har hemresedatum i mars. Bara de inte tjorvar sig där nere och vi inte får komma in i landet. Studentvisum söker man sedan på plats via skolan.
Imorgon åker vi till Stockholm för att träffa Tobbe och Anna-Linnea innan vi åker. Lägger upp lite bilder så länge.

See U soon















Jag o Lisa på Bryggan



Jessica, Sarah och Albert

Finn två fel =)
Micke nöjd med utdelningen
Midsommar, jag slår grabbarna i digestivetävling
Jag slår två andra i uthållighet. Fan, ja är allt bra ja ;-D

0 kommentarer: