For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Anger Management

PMS:ig? Nä, varför tror ni det? För att jag nästan fick utbrott på språkinstitutionen idag? Och på Visumenheten? Ja, kanske är sant. Tänka sig att för att köpa boken för kinesiskan på kansliet krävdes ett formulär från min lärare. Min lärare som minuten innan vi lämnade klassrummet sa att jag kunde köpa den på kansliet. Varför ska allt vara så otroligt ineffektivt i det här landet? Och vad är problemet, egentligen?

Visumenheten som jag besökt tre gånger på en vecka, pga förlänging av mitt studentvisum. Ni vet, de har sabbat sig på internationella kansliet och bara gett mig visum för ett halvår, när jag egentligen skulle fått för hela året, som alla andra. Självklart var inte människan där som har mitt pass. Jag har bett henne vidarebefordra det till någon annan på kontoret som kan se till att infinna sig där ibland, men det verkar helt omöjligt! De tror inte man har annat för sig än att springa till deras j-a kontor.

Nära till att explodera inombords samtidigt som man inte får visa något utåt, ahhhh! Tur man har någonstans att avyttra sig ;).

4 kommentarer:

Juergen | 11 januari 2010 kl. 16:16

Hahaha.. so the same as usual? :-)

Linda | 11 januari 2010 kl. 19:34

Yeah, of course! What, don't u miss it? ;)

Unknown | 16 januari 2010 kl. 18:51

Kul att ni hamnade i KL på nyår - jag var på Batu Ferringhi och har mycket bra minnen från det.

Jag fick också rätt bra betyg med tanke på hur mycket jag pluggade - de flesta kurserna är rätt enkla, eller hur?

Det var 20 minus för en månad sen när jag skulle till Universitetsaulan och göra reklam för detta utbyte. Det var lika få som vanligt som var intresserade, fast jag hade mina bästa bilder med mig och nykammat hår! Folk vet inte vad det går miste om...

Linda | 16 januari 2010 kl. 21:04

TACK för ditt brev Stefan, det var jättekul att läsa. Vi har även gett breven till Wendy och Mr Loo. Som vanligt var Wendy ganska otacksam men Mr Loo däremot blev jätteglad. Jag gav honom det före lektionen så han satt och tummade på det hela tiden. Han kom fram eferåt och började prata om den där konstnären som var på/gjort kortet, som om jag hade koll på det haha.

Ang betyg så är det inte alls lika lätt på school of pharmacy att få bra betyg jämfört med tex social sciences, så jag känner mig ändå rätt nöjd.

För utbytet så tror jag nog att det är som förra året. Jag var den enda intresserade på introduktionen men sen när ansökan ska in så var det många intresserade, så det blir nog nån som åker till sommaren.

Hörs snart