For english version of this exciting blog:

Use english translation from google either on the left or on the top of the page

Ny termin - nya tag

Vårterminen har dragit igång och det med besked! Första föreläsningen hölls på nyårsafton och då tror jag ni förstår mig när jag säger att jag inte gärna skippade Kuala Lumpur för en sketen föreläsning. När jag bemödade mig till föreläsning nummer 2 i måndags hade de redan gått igenom fem fall. Kursen heter Applied Therapeutics II (motsvarar fördjupad farmakoterapi) och innebär att vi har en bok med sjukdomsfall och innan varje föreläsning ska ett visst antal vara gjorda. Tar mycket tid att förbereda. På föreläsningen går de igenom fallen och har som förhör och då är vi 130 studenter på kursen. Självklart som enda icke-asiat sticker jag ju ut och får en hel del frågor, jobbigt att behöva vara alert precis hela tiden...phew.

Dessa kurserna läser jag denna terminen:

Applied Therapeutics II
Pharmacy Research Project
Community Pharmacy Practice
Chinese I

Fråga inte om pharmacy research project för jag vet inget om den kursen än, så otroligt organiserat här! Kinesiskan förtjänar ett helt eget inlägg.

Vi har även fått resultaten från förra terminen och det gick helt ok måste jag säga, i och med att jag inte lade ner mig för mycket, det vart ju som ni vet en hel del resande ;). Jag lyckades ändå skrapa ihop 2 A och 3 B.

Micke läser dessa kurser i vår:

Chinese II
Pulp production
Air polution control technology
Industrial waste water treatment design
Instrumentation and measurement in industry: Laborative

Sista dagen idag för tävlingen så se till att ta chansen att vara med! Några svar är väldigt nära men ingen har gissat rätt än.

0 kommentarer: